AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ

MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK BÖLÜMÜ

2020-2021 YILI

 

FEDEK KOORDİNATÖRLÜKLERİ, KOMİSYONLARI VE GÖREV TANIMLARI

GENEL ESASLAR

Her komisyon bir başkan ve yeterli sayıda üyeden oluşur. Komisyon başkanları ve üyeleri Bölüm Başkanlığı ve/veya Bölüm Akademik Kurulu tarafından belirlenir. Bölüm Başkanlığı ve/veya Bölüm Akademik Kurulu gerekli durumlarda komisyonların belirtilen görevlerinde ve başkan ile üyelerinde değişiklik yapabilir. Koordinatörlük ve Komisyon üyeleri bir yıl için seçilir. Süresi biten başkan ve üyeler yeniden seçilebilir. Üyeliğin herhangi bir sebeple boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye seçilir.

Komisyon, başkan dahil üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit olması halinde komisyon başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır. Bölüm Komisyonları, bölüm idari işlerini yürütmede, denetlemede ve organize etmede Bölüm Başkanlığına ve Bölüm Akademik Kuruluna yardımcı organ olarak görev yapar, ön hazırlık yapar ve yetkili organlara tavsiye niteliğinde kararlar alır.

Her bir komisyon, Bölümün diğer komisyonları ile eşgüdüm halinde çalışır. Komisyon Başkanı, komisyonun verimli ve düzenli çalışmasından ve görev dağılımının yapılmasından sorumludur. Komisyonların genel performansı Bölüm Başkanlığı tarafından değerlendirilir.

Her Komisyon tüm faaliyetlerini arşivler ve yıllık komisyon dosyasını oluşturur. Yılsonunda komisyon başkanları bir yıllık çalışma raporlarını Bölüm Başkanlığı’na sunarlar. Komisyon başkanı değişimlerinde komisyon dosyası dosyanın içeriğini gösteren bir tutanakla teslim edilir/alınır. Bölüm Başkanlığı gerekli gördüğü takdirde geçici yeni komisyonlar oluşturabilir.

Koordinatör ve Komisyon üyeleri kendilerine verilen görevleri yapmalarından dolayı hakları kısıtlanamaz, kötü davranış ve muameleye maruz kalamazlar.

 

 

MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Koordinatör: Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

 

Görevleri

1) Mevlana programını bölüm öğrencilerine tanıtmak.

2) İlgili üniversitelerle yazışmaların yürütülmesi, anlaşmaların yapılması ve güncellenmesi işlemlerinin yapılmasına katkıda bulunmak.

3) Üniversitenin Mevlana Koordinatörlüğü ile iletişim içinde çalışmak.

4) Birimin yıllık performans programına ilişkin istatistiki bilgilerin ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanarak ilgili birimlere iletilmesini sağlamak.

5) Mevlana programları ile ilgili oryantasyon, kurs, eğitim, toplantı gerçekleştirmek.

6) Gelen ve Giden öğrencilerin sayısını artırmak için çalışmak.

7) İlgili programlar kapsamında yeni ikili anlaşmaların yapılmasını sağlamak.

 

ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMI KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Koordinatör: Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

 

Görevleri

1) Erasmus programını bölüm öğrencilerine tanıtmak.

2) İlgili üniversitelerle yazışmaların yürütülmesi, anlaşmaların yapılması ve güncellenmesi işlemlerinin yapılmasına katkıda bulunmak.

3) Üniversitenin Erasmus Koordinatörlüğü ile iletişim içinde çalışmak.

4) Birimin yıllık performans programına ilişkin istatistiki bilgilerin ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanarak ilgili birimlere iletilmesini sağlamak.

5) Erasmus programları ile ilgili oryantasyon, kurs, eğitim, toplantı gerçekleştirmek.

6) Gelen ve Giden öğrencilerin sayısını artırmak için çalışmak.

7) İlgili programlar kapsamında yeni ikili anlaşmaların yapılmasını sağlamak.

 

FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Koordinatör: Prof. Dr. İbrahim Hakkı CİĞERCİ

 

Görevleri

1) Farabi programını bölüm öğrencilerine tanıtmak.

2) İlgili üniversitelerle yazışmaların yürütülmesi, anlaşmaların yapılması ve güncellenmesi işlemlerinin yapılmasına katkıda bulunmak.

3) Üniversitenin Farabi Koordinatörlüğü ile iletişim içinde çalışmak.

4) Birimin yıllık performans programına ilişkin istatistiki bilgilerin ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanarak ilgili birimlere iletilmesini sağlamak.

5) Farabi programları ile ilgili oryantasyon, kurs, eğitim, toplantı gerçekleştirmek.

6) Gelen ve Giden öğrencilerin sayısını artırmak için çalışmak.

7) İlgili programlar kapsamında yeni ikili anlaşmaların yapılmasını sağlamak.

 

BİLİŞİM SİSTEMİ VE BÖLÜM WEB SAYFASI KOMİSYONU

Üyeler:

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

 

Görevleri

1) Bölümün tanıtımını yapmak ve basınla ilişkilerini yönetmek

2) Bölümün web sayfası, resmi Facebook ve Twitter sayfalarını yönetmek.

3) Bölümde düzenlenen konser, tiyatro, söyleşi, konferans, panel, sergi, sempozyum, mezuniyet, bilimsel gezi, şenlik gibi etkinliklerin bölümün web ortamında duyurulmasını sağlamak.

4) Bölüm faaliyetlerini, hazırladığı basın bültenleri ve fotoğraflarıyla internet medyası aracılığı ile kamuoyuna duyurmak.

5) Bölüm hakkında, basında yer alan haberlerin izlemek, tespit edilen hataları, ilgili yerlerle bağlantı kurarak gerekli düzeltme ve doğru bilgilendirmeyi gerçekleştirmek.

6) Birim etkinlikleri için davetiye ve afiş hazırlamak, ilgili protokole ve üniversite kampüslerine dağıtmak.

7) Birim etkinliklerini takip ederek; fotoğraf ve çekimler yapmak, bölüm web sayfasından ilan etmek, dijital ortamda arşivlemek.

8) Bölüm internet sayfasından haber, duyuru ve etkinlikleri duyurmak.

9) Mezun ve Aktif öğrencilerle haberleşme için web grubu oluşturmak.

10) Kalite ve Akreditasyon politikasının bölüm web sayfasından yayınlanmasını sağlamak.

 

BÖLÜM KURULU KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Prof. Dr. Ahmet SERTESER

Prof. Dr. İbrahim Hakkı CİĞERCİ

Prof. Dr. Mustafa KARGIOĞLU

Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ

 

Görevleri

1) Bölümde yaşanan ve yaşanması muhtemel olan her türlü akademik ve idari sorunları belirleyerek çözüm önerileri üretmek, ilgili birimleri bu konuda bilgilendirmek.

2) Üniversite stratejik planı çerçevesinde, bölüm için hazırlanan gelişim planına uygun olarak bölümün insan kaynakları, teknoloji, altyapı, donanım gibi ihtiyaçlarını görüşerek fakülte yönetimine sunmak.

3) Eğitim-öğretim sistemi, mevzuat, metot ve tekniklerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi yönünde çalışmalar yapmak.

4) Bölüm kurulunun hazırlayacağı önerileri, Bölüm Başkanı’nın onayında sonra uygulamak.

 

FEDEK EŞGÜDÜM VE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

 

Görevleri

1) Tüm komisyonlarda ortaya çıkan sorunların çözümüne katkıda bulunmak.

2) Sürekli iyileştirme çalışmalarını ve kararlarını takip ederek komisyonları yönlendirmek.

3) Yıllık koordinatörlük ve komisyon raporlarını toplamak ve arşivlemek.

 

DERS MÜFREDATI İZLEME VE GELİŞTİRME KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Prof. Dr. Ahmet SERTESER

Prof. Dr. İbrahim Hakkı CİĞERCİ

Prof. Dr. Mustafa KARGIOĞLU

Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ

 

Görevleri

1) Yurtiçi ve yurtdışı diğer üniversitelerde okutulan ders müfredatlarını takip etmek.

2) Takip edilen ders müfredatları hakkında Bölüm Başkanı’na bilgi vermek ve gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlamak.

3) Ders müfredatını anket ve öneriler doğrultusunda düzenlemek.

4) Ders önkoşullarını belirlemek.

5) Mesleki etik konusunun ilgili ders kapsamına alınmasını sağlamak.

 

ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU HAZIRLAMA KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Ahmet SERTESER

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri
1) Akreditasyon ile ilgili dokümanların güncelliğini takip etmek.

2) Kalite ve Akreditasyon Komisyonu ile işbirliği içerisinde çalışmak.

3) Öz değerlendirme Raporunu hazırlamak ve güncellemek. 

 

KALİTE VE AKREDİTASYON KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Üniversitenin Kalite Koordinatörlüğü ile işbirliği içerisinde eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin kalitesinin geliştirilmesi için kalite yönetim sistemi gerekliliklerini yerine getirmek, düzeltici ve önleyici faaliyetleri takip etmek.

2) Fakülte Akreditasyon Kurulu tarafından alınan kararlar doğrultusunda çalışmaları organize etmek ve takip etmek

3) Ulusal ve Uluslararası Akreditasyon ile ilgili mevzuatı takip etmek.

4) Öz değerlendirme Raporu hazırlama komisyonunun çalışmalarını organize ve takip etmek.

5) Öz değerlendirme Raporu ve Bölüm Faaliyet Raporlarının hazırlanmasını sağlamak.

6) Laboratuvar güvenliği ve atık yönetimini denetlemek.

 

ALT YAPI KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. İbrahim Hakkı CİĞERCİ

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

 

Görevleri

1) Bölüm derslik, laboratuvar, lisansüstü öğrenci odası, seminer odası kayıtlarını oluşturmak ve fotoğrafları ile arşivlemek.

2) Bölüm alt yapı eksikliklerini belirleyerek Bölüm Başkanlığı’na bildirmek.

3) Laboratuvar veya dersliklerin altyapı eksikliklerine yönelik talepleri almak ve çözümüne yönelik politikalar belirlemek.

5) Gelen onarım bildirimlerini Bölüm Başkanlığı’na iletmek ve giderilmesini sağlamak.

6) Teçhizatların yıllık bakım faaliyetlerini takip etmek.

7) Kalibrasyonu yapan firmalar tarafından verilen kalibrasyon sertifikalarını muhafaza etmek.

8) Laboratuvar Güvenliği ve Atık Yönetimi Komisyonundan gelen talepleri Bölüm Başkanlığı’na bildirmek.

 

BÖLÜM DIŞI ÖĞRETİM ÜYELERİNCE VERİLEN DERSLERİ DENETLEME KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Ferruh AŞÇI

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

 

Görevleri

1) Bölüme dışarıdan destek sağlayan öğretim üyeleri/elemanlarının kayıtlarını ve CV’lerini oluşturmak.

2) Bölüme dışarıdan destek sağlayan öğretim üyeleri/elemanlarının sorunlarını tespit etmek ve bunları bir rapor halinde Bölüm Başkanlığı’na sunmak.

3) Bölüme destek sağlayan öğretim üyelerinin derslerine yönelik düzenledikleri dosyaları denetlemek ve Bölüm Başkanlığı’na teslimini sağlamak.

 

DERS PROGRAMI VE SINAV PROGRAMI HAZIRLAMA KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

 

Görevleri

1) Her yarıyıl sınav, seminer ve haftalık ders programlarının öğrencilerinin görüşleri de alarak hazırlanmak.

2) Mazeret sınavına girecek öğrencilerin durumlarının değerlendirmek.

3) Ders programlarını hazırlamak, duyurmak ve arşivlemek.

4) Bölümde ders ve yük dağılımını kontrol etmek.

5) Danışmanlık hizmetleri sonucunda bildirilen derslerle ilgili sorunların çözümünde Bölüm Başkanı ile birlikte çalışmak.

6) AKTS, danışmanlık takibi ve ders dosyalarını düzenlemek ve revize etmek.

7) Her dönem, her ders için ölçme ve değerlendirme anketi hazırlamak ve değerlendirmek.

 

HALKLA İLİŞKİLER, KARİYER GELİŞTİRME VE TANITIM KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa KARGIOĞLU

Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ

 

Görevleri

1) Bölüm dış paydaşlarına tanıtım için web sayfasına katkıda bulunmak.

2) Bölüm ve basın ilişkilerini koordine etmek.

3) Öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmelerde aktif çalışmak, kariyer günleri düzenlemek.

4) Bölüm öğrencilerine yönelik etkinlikler düzenlemek.

5) Bölüm öğrencileri ve sivil halkı bir araya getiren bilimsel etkinlikler planlamak, gerçekleştirmek, ihtiyaçları belirlemek için anket düzenlemek.

6) Düzenlenen etkinlikler süresince, etkinlik alanında hazır bulunmak; protokol kurallarının ve program akışının eksiksiz ve kesintisiz yürümesi sağlamak.

7) Dış paydaş ortamlarında bölüm tanıtım fuarlarına katılmak, okullara birim tanıtım gezileri düzenlemek.

8) Bölüm tanıtım dokümanlarını, talepte bulunan okullara düzenli olarak göndermek.

9) Çeşitli seminerler düzenleyerek öğrencileri iş hayatı konusunda bilgilendirmek.

 

STAJ KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

 

Görevleri

1) Bölüm Akademik Kurulu’na öğrenci stajları ilgili konularda görüş bildirmek

2) Staj çalışması ile ilgili ön hazırlıkları yapmak ve öğrencileri bilgilendirmek.

3) Öğrencilerin staj yapabilecekleri yerlerin uygunluğunu kontrol etmek

4) Stajların amacına yönelik olarak yürütülmesi için gerekli izlemeyi yapmak.

5) Staj defterleri ve ilgili belgeleri incelemek ve stajı değerlendirmek.

6) Erasmus/Farabi staj hareketliliğini, ilgili staj hareketliliği esaslarına göre Bölüm Erasmus/Farabi koordinatörü ile birlikte düzenlemek.

7) Burslu olarak yurtdışı stajlarında giden-gelen öğrencilerin ön değerlendirmesini yapmak.

 

MEZUNLAR KOMİSYONU

Üyeler:

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

                  

Görevleri

1) Mezun durumundaki öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmeler yapmak.

2) Mezunlarla iletişimi artırmak ve toplantılar düzenlemek.

3) Mezunların ders müfredatı ile ilgili görüş ve önerilerini, toplantı ve anketler ile almak.

4) Mezunlara iş bulma konusunda destek sağlamak.

5) Mezunlar Danışma Kurulu’nu kurmak, toplantılar düzenlemek ve bu toplantılara katılmak.

 

ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Bölüme yeni gelen lisans ve lisansüstü öğrencilerine yönelik oryantasyon çalışmaları düzenlemek ve uygulamak.

2) Yatay ve dikey geçiş yönetmelikleri hakkında öğrencilere bilgi vermek.

4) Bölüme yeni kayıt yaptıran öğrencilerle iletişim kurmak, öğrenci temsilcileri ile görüş alışverişinde bulunmak.

5) Engelli öğrencilere yönelik sorunları tespit edip çözüme ulaştırılmasında aktif rol oynamak.

6) Kurum çalışanları tarafından verilen hizmetler hakkında dilek, şikayet ve önerilerin değerlendirilmesi ve aylık takibinin yapılmasını sağlamak.

7) SMS bilgi sisteminin yürütülmesini sağlamak

8) Öğretim üyelerinden teknik gezi taleplerini almak, teknik gezi takvimini hazırlamak.

9) Teknik gezi, kutlama, mezuniyet töreni gibi bölüm faaliyetleri ve sosyal etkinliklerin yürütülmesini sağlamak.

 

YANDAL VE ÇİFT ANADAL KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

 

Görevleri

1) Bölümün Çift Anadal-Yandal Programları protokol sayılarının arttırılması için çalışmalarda bulunmak.

2) Çift Anadal-Yandal Program hareketliliğinin arttırılması için öğrencilere yönelik bilgilendirme faaliyetlerinde bulunmak.

3) Çift Anadal ve Yandal Programlarında, gerekli şartları sağlayan öğrencilerin ilgili mevzuat çerçevesinde lisans programları ile diğer lisans programları arasında eş zamanlı olarak alabilecekleri dersleri kontrol etmek.  

4) Çift Anadal veya Yandal programlarına dahil olan öğrencilerin beklenti, öneri ve sorunları ile ilgilenmek, çözüm önerilerini sunmak.

5) Her akademik yarıyılın sonunda yapılacak toplantı ile Çift Anadal-Yandal Program hareketliliğinin değerlendirmesini yapmak ve hazırlanan raporu yarıl sonunda Bölüm Koordinasyon Kuruluna sunmak.

 

İÇ VE DIŞ PAYDAŞLAR DANIŞMA KOMİSYONU

Üyeler:                                    

Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Lisans/lisansüstü öğrenci kurulları ve öğrenci toplulukları oluşturulmasını sağlamak.

2) İşverenlerle iletişimi geliştirmek, kariyer günleri organizasyonu yapmak.

3)İşverenlerin mezunlarımız ve bölümümüz ders programı hakkındaki görüş ve önerilerini almak.

4) Görüş ve Danışmanlık Hizmetleri Değerlendirme Anketini uygulamak ve değerlendirmek.

5) Dış Paydaşlar Kurulu ve İşveren Danışma Kurulu’nu oluşturmak ve toplantılarına katılmak.

 

ÖĞRENCİ BURS KOMİSYONU

Üyeler:

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA                         

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Burs sistemi ve politikası üzerine öneriler geliştirmek ve bunları Bölüm yönetim kuruluna sunmak.

2) İhtiyaç sahibi öğrencileri tespit ederek, bursun bu öğrencilere verilmesini sağlamak için Bölüm yönetim kuruluna öneride bulunmak.

3) Komisyonda alınan kararları rapor şeklinde hazırlayıp Bölüm yönetimine sunmak.

 

MUAFİYET VE İNTİBAK KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

 

Görevleri

1) Yatay/Dikey Geçiş ve Yaz Okulu ile ilgili uygulama esaslarını oluşturmak ve uygulamak. 

2) Kurumlar arası ve kurum içi geçiş/çift ana dal yapan öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini düzenlemek ve bu konuda bir norm oluşmasını sağlamak.

3) Diğer yükseköğretim kurumlarındaki eşdeğer derslerin bölümümüzdeki karşılıklarını belirlemek ve intibakları uygun görülenlerin not dönüşümlerini yapmak.

4) Yatay/Dikey geçiş yapan öğrencilerin intibakları ile ilgili dosyaları incelemek ve çıkan sonuçları bilgisayar ortamında arşivlemek ve ilgililere sunmak.

5) Af ile gelen öğrencilerin, Senato kararları doğrultusunda intibak kriterlerini belirlemek ve ulaştığı sonuçları bilgisayar ortamında arşivlemek, ilgililere sunmak.

6)Yapılan tüm çalışmalar ile ilgili “Bahar Yarıyılı” sonunda Bölüm Başkanlığı’na “Yıllık Faaliyet Raporu” sunmak.

 

ARAŞTIRMA ENTEGRASYON KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA 

 

Görevleri
1) Her Öğretim yılı başında öğretim üyelerinin proje bilgilerini toplamak.

2) Öğretim üyeleri tarafından bildirilen projelerin öğrencilere duyurulmasını sağlamak.

3) Öğrenci laboratuvarlarının verimli yürümesi için gerekli malzemelerin temininde proje yürütücüleri ile görüşerek destek sağlamak

4) Proje yürütücüleri ile öğrencilerin iletişime geçerek öğrencilerin aktif katılımını sağlamak.

5) Öğretim üyelerinden veya öğrencilerden gelen talepleri değerlendirerek yönlendirme yapmak.  

 

MADDİ HATA İNCELEME KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA                          

 

Görevleri

1) Öğrencilerin sınav kağıtlarına yaptıkları itirazları incelemek ve değerlendirmek.

2) Değerlendirilen sınav kağıtlarının sonuçlarını Bölüm Başkanlığına bildirmek.

 

LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE ATIK YÖNETİMİ KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Ahmet SERTESER

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Laboratuvar Güvenliği El Kitabını hazırlamak ve güncellenmesini sağlamak.

2) Laboratuvarda çalışacak kişilere laboratuvar güvenliği eğitimi verilmesini sağlamak.

3) Laboratuvarda çalışan kişilerin iş güvenliğini sağlamak.

4) Depo-Atık sorumlusu tarafından hazırlanan envanteri takip etmek.

5) Bölüme alınan tüm kimyasalların listesinin güncellenmesini takip etmek.

6) Laboratuvar güvenliği için alt yapı eksikliklerini belirlemek ve bunu Alt Yapı Komisyonuna rapor etmek.

7) Bölüm laboratuvarlarından yıllık bakım isteklerini almak, planını hazırlamak ve bunu Alt Yapı Komisyonu’na rapor etmek.

8) Laboratuvarlarda meydana gelen arızaları Alt Yapı Komisyonu’na rapor etmek.

9) Laboratuvarlardan çıkan atıkların çevreye ve kişilere zarar vermeden uzaklaştırılmasını sağlamak.

10) Bölümde oluşan kazaların kayıtlarını tutmak.

11) Laboratuvarların eğitim-öğretim, araştırma ve diğer amaçlarla kullanım ilkelerini belirlemek ve yönergeler biçiminde öğretim elemanlarına, öğrencilere ve diğer ilgililere duyurmak.

12) Laboratuvarların akreditasyon süreçlerini araştırmak, bu konuda öneriler hazırlamak ve Kalite ve Akreditasyon Kuruluna sunmak.  

 

DERS DOSYALARI HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Ders dosyası örneği hazırlamak ve FEDEK Kalite ve Akreditasyon Komisyonunun onayından sonra dosya örneğinin dijital halinin, Bilişim Sistemi ve Bölüm Web Sayfası Koordinatörlüğü tarafından bölüm FEDEK linkine eklenmesini organize etmek.

2) Her dönem bitmeden üç hafta önce, ders dosyalarını bölüm sekreterliğine iletmeleri gereken tarihi bölüm hocalarına hatırlatmak.

3) Tamamlanmış tüm ders dosyalarını kontrol ederek eksiklerin giderilmesi yönünde yazılı olarak öneride bulunmak.

4) Eksiği bulunmayan dosyaların arşivlenmek üzere Arşiv Komisyonuna verilmesini sağlamak.

 

ARŞİV KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Öz değerlendirme raporu içinde bu komisyona atanmış olan kısımların tamamlamak.

2) FEDEK’in belirlediği ölçütler doğrultusunda ders dosyalarını ve gerekli evrakları arşivlemek.

 

İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. İbrahim Hakkı CİĞERCİ

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL  

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

 

Görevleri

1) Bölümün niteliğine uygun bir iş sağlığı ve güvenliği iç yönerge taslağı hazırlamak, birim amirinin onayına sunmak, yönergenin uygulanmasını izlemek, izleme sonuçlarını rapor haline getirmek, alınması gereken tedbirleri belirlemek ve Bölüm Kurul gündemine sunmak.

2) İş sağlığı ve güvenliği konularında işyerinde çalışanlara yol göstermek.

3) İşyerinde iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin tehlikeleri ve önlemleri değerlendirmek, tedbirleri belirlemek, birim amirine bildirimde bulunmak.

4) Bölümde meydana gelen her iş kazası ile işyerinde meydana gelen ancak iş kazası olarak değerlendirilmeyen veya iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bir tehlike halinde gerekli araştırma ve incelemeyi yapmak, alınması gereken tedbirleri bir raporla tespit ederek birim amirine vermek.

5) Bölümde iş sağlığı ve güvenliği eğitim ve öğretimini planlamak, bu konu ve kurallarla ilgili programları hazırlamak, birim amirinin onayına sunmak ve bu programların uygulanmasını izlemek ve eksiklik görülmesi halinde geri bildirimde bulunmak.

6) Bölümde yapılacak bakım ve onarım çalışmalarında gerekli güvenlik tedbirlerini planlamak ve bu tedbirlerin uygulamalarını kontrol etmek.

7) Bölümde yangın, doğal afet ve benzeri tehlikeler için alınan tedbirlerin yeterliliğini izlemek.

8) Bölümün iş sağlığı ve güvenliği durumuyla ilgili yıllık bir rapor hazırlamak, çalışmaları yıllık olarak değerlendirmek, elde edilen tecrübeye göre ertesi yılın çalışma programında yer alacak hususları değerlendirerek belirlemek ve birim yönetimine teklifte bulunmak.

9) Bölümde iş organizasyonu, çalışma şartları, sosyal ilişkiler ve çalışma ortamı ile ilgili faktörlerin etkilerini kapsayan tutarlı ve genel bir önleme politikası geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak.

 

ENGELLİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa KARGIOĞLU

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

 

Görevleri

1) Yükseköğretim programlarını kazanan engelli öğrencileri kayıt sırasında tespit etmek.

2) Engelli öğrencilerin devam ettiği eğitim ortamının uygunlaştırılması, engellilere yönelik araç-gereç temini, özel ders materyallerinin hazırlanması, engellilere uygun eğitim, araştırma, burs ve barınma ortamlarının düzenlenmesi konularında çalışmalar yapmak.

3) Öğretim elemanları ve öğrencilere, engellilik alanında bilinç ve duyarlılık düzeyini artırmak için engellilik ve bunun getirdiği sınırlılıklar ile yapılması gereken düzenlemeleri anlatan, program ve projeler geliştirmek, seminer, konferans ve benzeri faaliyetler düzenlemek.

4) Maddi güçlüğü bulunan engelli öğrencilerin yardımcı araç gereçlerinin ücretsiz temini yönünde çalışmalarda bulunmak.

5) Bütün öğrencilerin adil ve doğru bir şekilde ölçme ve değerlendirmeye tabi tutulması için, eğitim sürecini engelli öğrenciler için de anlamlı hale getirmek, engelli öğrencinin sınavlarla ilgili süre, mekân, materyal, refakatçi okuyucu sağlamak ve engelin doğasından kaynaklanan farklılıklara göre gerekli tedbirleri almak, düzenlemeleri yapmak.

6) İstihdam olanakları ve mesleklere ilişkin yapılan bilgilendirici çalışmaların, engelli öğrencilere ulaştırılmasını sağlayacak tedbirler almak.

7) Üniversite yerleşkesinin ve yerleşkede bulunan yapılar ile açık alanların engelli öğrenciler için ulaşılabilir olmasını sağlamak.

8) Alınan kararların uygulanmasını denetlemek.

 

AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mustafa YILDIZ

Prof. Dr. Ahmet SERTESER

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA  

                       

Görevleri

1) Birim akademik teşvik başvuru ve inceleme komisyonu, Yöksis yönetmelik hükümlerine uygun olarak akademik faaliyetleri değerlendirmek. 

2) Öğretim elemanlarından, birim akademik teşvik başvuru ve inceleme komisyonuna Yöksis’ten alınan çıktı ile birlikte akademik faaliyetlere ilişkin örnek, kanıt ve belgeleri ilan edilen usule uygun olarak toplamak.

3) Gerekli gördüğü hallerde başvuru sahiplerinden akademik faaliyetlerine ilişkin ek açıklama, bilgi ve belgeler talep etmek. Başvuru sahipleri, söz konusu talepleri yerine getirmekle yükümlüdür.

4) Birim akademik teşvik başvuru ve inceleme komisyonu başvuruları inceleyerek hazırladığı karar tutanağını, başvurularla ilgili değerlendirme raporunu ve ekinde puan tablosunu imzalı olarak ilan edilen takvime uygun olarak bir üst birim amirine göndermek.

 

ÖLÇME DEĞERLENDİRME KOMİSYONU

Üyeler:

Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

 

Görevleri

1) Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme, değerlendirme ve öz değerlendirmeler kapsamında komisyonlarının ihtiyaç duyduğu tüm anketleri hazırlamak, uygulamak ve sonuçları, dönem sonunda program amaç ve çıktılarına göre ulaşma başarını değerlendirmek.

2) Anketler sonucunda elde edilen verileri güçlü, zayıf, kaygı düzeyinde belirlemek ve düzeltici önlemleri rapor haline getirerek Bölüm Başkanlığı’na iletmek.

3) Akreditasyon süreci ile ilgili dokümanları zamanında Kalite ve Akreditasyon Komisyonuna iletmek.

4) Öğretim üyelerinin verdikleri derslere yönelik ders dosyalarını zamanında hazırlatmak, denetlemek ve arşiv odasında saklamak.

5) Personel listelerinin oluşturulmasını sağlamak ve çalışanların CV’lerini hazırlamak.

6) Başarılı öğrencilerin CV’lerini takip etmek.

 

ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ SEÇİM KOMİSYONU

Üyeler:

Dr. Öğr. Üyesi Hakan TERZİ

Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKARA

Dr. Öğr. Üyesi Dilek AKYIL

 

Görevleri

1) Bölüm kurulunun tavsiye kararını da alarak öğrenci temsilcisi seçim takvimi ilân edilmesini sağlamak.

2) Her ders yılını bir seçim dönemi olarak tanzim etmek.

3) Seçim takviminin ilânını takip eden ilk on günlük süre içerisinde bölüm temsilcilerinin seçilmesi ve ilân edilmesini sağlamak.

4) Seçimlerin serbest, eşit, tek dereceli ve genel oy esaslarına göre yapılmasını sağlamak.

5) Seçmen öğrencinin oyu kendisinin kullanmasını sağlamak.

6) Oy gizli verilmesini, oyların sayımı, dökümü ve tutanaklara bağlanmasının açık olarak yapılmasını sağlamak.

7) Seçimlere katılan adayların yasalara uygun olmak şartı ile afiş ve duvar ilânları, flamalar, propaganda bayrakları ve benzeri materyalin birim amirince gösterilecek yerlere asılmasını sağlamak. Oy verme gününden önceki gün saat 17)00’den sonra her çeşit propaganda mahiyeti taşıyan basılı materyalin dağıtılması, yapıştırılması ve asılmasını engellemek. 

8) Seçim ve Sandık Kurulunun, bir başkan ile iki asıl ve iki yedek üyeden oluşmasını sağlamak.

9) Sandık alanında, sandığın konulacağı yeri tayin etmek.

10) Sandıkların konulacağı yerlerin belirlenmesinde, seçmenin oyunu kolaylıkla, serbestçe ve gizli şekilde verebilmesi esasını gözetmek. Özürlü seçmenlerin oylarını rahatlıkla kullanabilmeleri için gerekli tedbirleri almak.

11) Seçmen öğrencilerin, oy pusulasını kapalı oy verme yerinde kullanmalarını denetlemek.

12) Aday listeleri kapalı oy verme yerinde asılı durmasını sağlamak. Kapalı oy verme yerinde masa veya benzeri bir malzemenin bulunmasını sağlamak.

13) Sandık Kurulu Başkanı’nın, oy verme işlemine başlanmadan önce, sandığın boş olduğunu hazır bulunan Sandık Kurulu üyeleri ile gözlemciler önünde tespit ederek sandığın kapatılması ve mühürlenmesini denetlemek. Sandık Kurulu’nun yaptığı bu işlemleri tutanağa kaydetmesini sağlamak.

14) Seçmen öğrencilerin birden fazla oy kullanmalarını önleyici tedbirler almak.

15) Sandık seçmen listesinde yazılı seçmen öğrencinin kimliği; nüfus hüviyet cüzdanı, öğrenci kimliği veya öğrenci belgesi ile belirlenmesini sağlamak.

16) Seçmen öğrenciye sandık başında müdahale, telkin veya tavsiyede bulunulup bulunulmadığını denetlemek ve oyunu kullandıktan sonra seçmen öğrencinin sandık başında kalıp kalmadığını denetlemek.

17) Bölüm Öğrenci Temsilcisi Başkanlığı adaylığına aday olan öğrencilerin gösterecekleri birer öğrenci, gözlemci olarak sandık başında bulunmasını sağlamak.

18) Sandık başkanının, seçmenin adını seçmen listesinde bulup, adayların isimlerinin yer aldığı birleşik oy pusulasından bir adet vererek seçmenin oy kullanmasını sağladığını denetlemek.

19) Seçmenin varsa “Evet” yazılı mühür ile bu yok ise oyların ne şekilde kullanılacağı Birim Seçim Kurulunca belirlenmesini denetlemek.

20) Oyunu kullanan seçmenin, seçmen listesindeki isminin karşısını imzalamasını denetlemek.

21) Sandığa atılmış olan oy pusulalarını saymak, dökümlerini ve sonuçlarını tutanağa geçirmek, bunları seçim işlerine ait diğer evrak ile birlikte Seçim Kuruluna teslim etmek.

22) Seçmen öğrencilerin tamamı oylarını kullanmışsa sürenin bitimi beklenmeden Sandık Kurulunun kararıyla oyların sayımı işlemine başlamak.

23) Seçimde geçerli oyların en fazlasını alan adayın, seçimi kazanmış sayılmasını sağlamak. 24) Oyların eşit olması durumunda, eşit oy alanlar arasında kura çekimi yapmak.

25) Sandık Kurullarının oluşumuna, işlemlerine ve kararlarına karşı yapılan itirazları inceleyerek karara bağlamak.

26) Oy verme işlemi hakkında ileri sürülecek itirazları incelemek, karara bağlamak ve tutanağa kaydetmek.

27) Tutanaktaki kararlara karşı yapılan itirazları Bölüm Seçim Kuruluna göndermek.

28) Seçim sonuçlarına itirazlarının Bölüm Seçim Kurulu tarafından iki gün içerisinde sonuçlandırılmasını denetlemek.

29) Bölüm Seçim Kurulunun verdiği kararların kesin olduğunu beyan etmek.

30) Yapılan seçimlerde seçim çevresinde seçilen adayların isimleri herkesin görebileceği bir yerde ve web sayfasında en az on gün ilân edilmesini sağlamak. 

 

Son Güncelleme: 08 Temmuz 2021

14 Mart 2020, Cumartesi 689 kez görüntülendi