AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK BÖLÜMÜ
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
FEDEK KOMİSYONLARI VE GÖREV TANIMLARI
GENEL ESASLAR
Her komisyon bir başkan ve yeterli sayıda üyeden oluşur. Komisyon başkanları ve üyeleri Bölüm Başkanlığı ve/veya Bölüm Akademik Kurulu tarafından belirlenir. Bölüm Başkanlığı ve/veya Bölüm Akademik Kurulu gerekli durumlarda komisyonların belirtilen görevlerinde ve başkan ile üyelerinde değişiklik yapabilir. Koordinatörlük ve Komisyon üyeleri bir yıl için seçilir. Süresi biten başkan ve üyeler yeniden seçilebilir. Üyeliğin herhangi bir sebeple boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye seçilir.
Komisyon, başkan dâhil üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit olması halinde komisyon başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır. Bölüm Komisyonları, bölüm idari işlerini yürütmede, denetlemede ve organize etmede Bölüm Başkanlığına ve Bölüm Akademik Kuruluna yardımcı organ olarak görev yapar, ön hazırlık yapar ve yetkili organlara tavsiye niteliğinde kararlar alır.
Her bir komisyon, Bölümün diğer komisyonları ile eşgüdüm halinde çalışır. Komisyon Başkanı, komisyonun verimli ve düzenli çalışmasından ve görev dağılımının yapılmasından sorumludur. Komisyonların genel performansı Bölüm Başkanlığı tarafından değerlendirilir. Her Komisyon tüm faaliyetlerini arşivler ve yıllık komisyon dosyasını oluşturur. Yılsonunda komisyon başkanları bir yıllık çalışma raporlarını Bölüm Başkanlığı’na sunarlar.
Komisyon başkanı değişimlerinde komisyon dosyası dosyanın içeriğini gösteren bir tutanakla teslim edilir/alınır. Bölüm Başkanlığı gerekli gördüğü takdirde geçici yeni komisyonlar oluşturabilir.
Koordinatör ve Komisyon üyeleri kendilerine verilen görevleri yapmalarından dolayı hakları kısıtlanamaz, kötü davranış ve muameleye maruz kalamazlar.
AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Doç. Dr. Dilek AKYIL
Görevleri
1) YÖKSİS yönetmelik hükümlerine uygun olarak, öğretim elemanlarının akademik faaliyetlerini toplamak ve değerlendirmek.
2) Gerekli hallerde başvuru sahiplerinden akademik faaliyetlerine ilişkin ek açıklama, bilgi ve belgeler talep etmek.
3) Birim öğretim elemanlarına ait akademik teşvik başvuru tutanağını ilan edilen takvime uygun olarak bir üst birim amirine göndermek.
ARŞİV KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Arş. Grv. Muhammed BALI
Arş. Grv. Pınar Elife DOĞAN
Görevleri
1) Öz değerlendirme raporu için komisyonlarından gelen belge ve kanıtları arşivlemek.
2) FEDEK’in belirlediği ölçütler doğrultusunda ders dosyalarını ve gerekli evrakları arşivlemek.
BİLİŞİM SİSTEMİ VE BÖLÜM WEB SAYFASI KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Görevleri
1) Bölümün tanıtımını yapmak, bölümün basınla ilişkilerini yönetmek
2) Bölümün web sayfası, resmi sosyal medya hesaplarını yönetmek.
3) Bölümde düzenlenen konferans, panel, sergi, sempozyum, mezuniyet, bilimsel gezi, şenlik gibi etkinliklerin bölümün web ortamında duyurulmasını sağlamak.
4) Birim etkinlikleri için davetiye ve afiş hazırlamak.
5) Mezun ve Aktif öğrencilerle haberleşme için web grubu oluşturmak.
BÖLÜM KURULU KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Prof. Dr. Mustafa YILDIZ
Prof. Dr. İbrahim Hakkı CİĞERCİ
Prof. Dr. Mustafa KARGIOĞLU
Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ
Görevleri
1) Üniversite stratejik planı çerçevesinde, bölüm için hazırlanan gelişim planına uygun olarak bölümün insan kaynakları, teknoloji, altyapı, donanım gibi ihtiyaçlarını görüşerek fakülte yönetimine sunmak.
2) Eğitim-öğretim sistemi, mevzuat, metot ve tekniklerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi yönünde çalışmalar yapmak.
3) Ders müfredatını FEDEK ölçütleri, anket ve öneriler doğrultusunda düzenlemek.
4) Mesleki etik konusunun ilgili ders kapsamına alınmasını sağlamak.
DERS PROGRAMI VE SINAV PROGRAMI HAZIRLAMA KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Görevleri
1) Her yarıyıl sınav, seminer ve haftalık ders programlarını öğrencilerinin görüşleri de alarak hazırlanmak, duyurmak ve arşivlemek.
2) Mazeret sınavına girecek öğrencilerin durumlarının değerlendirmek.
3) Bölümde ders ve yük dağılımını kontrol etmek.
4) AKTS, danışmanlık takibi ve ders dosyalarını düzenlemek.
5) Her dönem, her ders için ölçme ve değerlendirme anketi hazırlamak ve değerlendirmek.
ENGELLİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU
Üyeler:
Doç.Dr. Arzu ÖZKARA
Arş. Grv. Muhammed BALİ
Arş. Grv. Pınar Elife DOĞAN
Görevleri
1) Bölüme yeni gelen engelli öğrencileri kayıt sırasında tespit etmek.
2) Engelli öğrenciler için, Fakülte ve Bölüm ortamlarının uygunlaştırılması, engellilere yönelik araç-gereç temini, özel ders materyallerinin hazırlanması, engellilere uygun eğitim, burs ve barınma ortamları konularında çalışmalar yapmak.
3) Öğretim elemanları ve öğrencilere, engellilik alanında bilinç ve duyarlılık düzeyini artırmak için program ve projeler geliştirmek, seminer, konferans ve benzeri faaliyetler düzenlemek.
4) Engelli öğrencinin sınavlarla ilgili süre, mekân, materyal, refakatçi ve benzeri engelin doğasından kaynaklanan farklılıklara göre gerekli tedbirleri almak, düzenlemeleri yapmak.
5) Engelli öğrenciler için istihdam olanakları ve mesleklere ilişkin bilgilendirici çalışmalar yapmak.
6) Üniversite yerleşkesinin ve yerleşkede bulunan yapılar ile açık alanların engelli öğrenciler için ulaşılabilirliğinin takibini yapmak.
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Arş. Grv. Muhammed BALI
Arş. Grv. Pınar Elife DOĞAN
Görevleri
1) Bölüm dış paydaşlarına tanıtım yapmak.
2) Bölüm ve basın ilişkilerini koordine etmek.
3) Öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması yapmak, kariyer günleri düzenlemek.
4) Bölüm öğrencilerine yönelik etkinlikler düzenlemek.
5) Bölüm öğrencileri ve sivil halkı bir araya getiren bilimsel etkinlikler gerçekleştirmek.
6) Düzenlenen etkinlikler süresince program akışının kesintisiz yürümesi sağlamak.
7) Dış paydaş ortamlarında bölüm tanıtım fuarlarına katılmak, okullara birim tanıtım gezileri düzenlemek.
İÇ PAYDAŞLAR VE DIŞ PAYDAŞLAR KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Uğur Cengiz ERİŞMİŞ
Doç.Dr. Dilek AKYIL
Arş. Grv. Muhammed BALI
Görevleri
1) Öğrenci kurulları ve öğrenci toplulukları oluşturulmasını sağlamak.
2) İç paydaşlar kurulunu oluşturmak, toplantılar yapmak.
3) İşverenlerin mezunlarımız ve bölümümüz ders programı hakkındaki görüş ve önerilerini almak.
4) Dış Paydaşlar Kurulu ve İşveren Dış Paydaşlar Danışma Kurulu’nu oluşturmak ve toplantılar ve anketler yapmak.
İŞ SAĞLIĞI, LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE ATIK YÖNETİMİ KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. İbrahim Hakkı CİĞERCİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Arş. Grv. Muhammed BALI
Arş. Grv. Pınar Elife DOĞAN
Görevleri
1) İş sağlığı ve güvenliği konularında işyerinde çalışanlara yol göstermek.
2) İşyerinde iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin tehlikeleri ve önlemleri değerlendirmek, tedbirleri belirlemek, birim amirine bildirimde bulunmak.
3) İş kazası veya iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bir tehlike halinde gerekli araştırma ve incelemeyi yapmak, alınması gereken tedbirleri bir raporla tespit etmek.
4) İş sağlığı ve güvenliği eğitimi ve öğretimini planlamak, bu programların uygulanmasını izlemek ve eksiklik görülmesi halinde geri bildirimde bulunmak.
5) Bölümde yangın, doğal afet ve benzeri tehlikeler için alınan tedbirlerin yeterliliğini izlemek.
6) Bölümün iş sağlığı ve güvenliği durumuyla ilgili yıllık bir rapor hazırlamak, çalışmaları yıllık olarak değerlendirmek.
7) Laboratuvar güvenliği ve atık yönetimini denetlemek.
KALİTE VE AKREDİTASYON KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK
Doç.Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Arş. Grv. Muhammed BALI
Arş. Grv. Pınar Elife DOĞAN
Görevleri
1) Sürekli iyileştirme çalışmalarını takip ederek komisyonları yönlendirmek.
2) Yıllık koordinatörlük ve komisyon raporlarını toplamak ve Arşiv Komisyonuna iletmek.
3) Her dönem bitmeden önce, ders dosyalarının hazırlanmasını öğretim üyelerine hatırlatmak.
4) Bölüme dışarıdan destek sağlayan öğretim üyeleri/elemanlarının sorunlarını tespit etmek.
5) Ulusal ve Uluslararası Akreditasyon ile ilgili mevzuatı takip etmek.
MEZUNLAR KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Prof. Dr. Mustafa YILDIZ
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Görevleri
1) Mezun durumundaki öğrencilere, mesleki gelişim ve planlanma üzerine bilgilendirme yapmak.
2) Mezunlarla iletişimi artırmak ve toplantılar düzenlemek.
3) Mezunların ders müfredatı ile ilgili görüş ve önerilerini, toplantı ve anketler ile almak.
4) Mezunlara iş bulma konusunda destek sağlamak.
5) Mezunlar Danışma Kurulu’nu kurmak, toplantılar düzenlemek.
MUAFİYET VE İNTİBAK KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Görevleri
1) Kurumlar arası ve kurum içi geçiş/çift ana dal yapan öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini düzenlemek.
2) Diğer yükseköğretim kurumlarındaki eşdeğer derslerin bölümümüzdeki karşılıklarını belirlemek ve intibakları uygun görülenlerin not dönüşümlerini yapmak.
3) Yatay/Dikey geçiş yapan öğrencilerin intibakları ile ilgili dosyaları incelemek ve sonuçları ilgililere sunmak.
4) Af ile gelen öğrencilerin, Senato kararları doğrultusunda intibak ölçütlerini belirlemek ve ilgililere sunmak.
5)Yapılan tüm çalışmaları “Bahar Yarıyılı” sonunda Bölüm Başkanlığı’na “Yıllık Faaliyet Raporu” olarak sunmak.
ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Arş. Grv. Muhammed BALI
Arş. Grv. Pınar Elife DOĞAN
Görevleri
1) Bölüme yeni gelen öğrencilerle iletişim kurmak, anketler yapmak, oryantasyon çalışmaları düzenlemek ve uygulamak.
2) Yatay ve dikey geçiş yönetmelikleri hakkında öğrencilere bilgi vermek.
3) Engelli öğrencilere yönelik sorunları tespit edip çözüme ulaştırılmasında aktif rol oynamak.
4) Öğrencilere SMS bilgi sisteminin yürütülmesini sağlamak
5) Teknik gezi, kutlama, mezuniyet töreni gibi bilimsel ve sosyal etkinliklerin yürütülmesini sağlamak.
ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU HAZIRLAMA KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Prof. Dr. Mehmet Oğuz ÖZTÜRK
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Arş. Grv. Muhammed BALI
Arş. Grv. Pınar Elife DOĞAN
Görevleri
1) Öz Değerlendirme Raporunu hazırlamak.
2) Akreditasyon ile ilgili dokümanların güncelliğini takip etmek.
3) Kalite ve Akreditasyon Komisyonu ile işbirliği içerisinde çalışmak.
YANDAL VE ÇİFT ANADAL KOMİSYONU
Üyeler:
Prof. Dr. Ahmet SERTESER
Doç. Dr. Hakan TERZİ
Arş. Grv. Saliha AYDIN
Görevleri
1) Bölümün Çift Anadal-Yandal Programları sayılarının arttırılması için yönetim seviyesinde çalışmalarda bulunmak.
2) Çift Anadal-Yandal Program hareketliliğinin arttırılması için öğrencilere yönelik bilgilendirme faaliyetlerinde bulunmak.
3) Çift Anadal ve Yandal Programlarında, gerekli şartları sağlayan öğrencilerin ilgili mevzuat çerçevesinde lisans programları ile diğer lisans programları arasında eş zamanlı olarak alabilecekleri dersleri kontrol etmek.
4) Çift Anadal veya Yandal programlarına dahil olan öğrencilerin beklenti, öneri ve sorunları ile ilgilenmek, çözüm önerilerini sunmak.
5) Her akademik yarıyılın sonunda yapılacak toplantı ile Çift Anadal-Yandal Program hareketliliğinin değerlendirmesini yapmak ve hazırlanan raporu yarıl sonunda Bölüm Kuruluna sunmak.